Інститут «Ткума» має великий досвід організації та проведення освітньої роботи з учнями, студентами, вчителями шкіл. Спільно з Міністерством освіти і науки України, обласними інститутами післядипломної педагогічної освіти організована система семінарів на курсах підвищення кваліфікації вчителів.

Унікальним є досвід «Ткуми» зі створення підручників. Шкільні підручники з історії, створені співробітниками «Ткуми», перемогли на Всеукраїнських державних конкурсах і видані тиражами в сотні тисяч примірників; по них вчиться кожен четвертий школяр України.

Плідною є співпраця Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума» та регіонального відділення Малої академії наук. На базі Інституту проводяться зимові сесії МАН, стали традиційними літні студії МАН, які проводить Інститут «Ткума» та Музей «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні», в ході яких школярі мають нагоду працювати з фондами Музею, отримувати консультації наукових співробітників Інституту та Музею, зустрічатися з провідними українськими та зарубіжними науковцями.


 

06 лютого наукові співробітники Інституту «Ткума» Микола Буланий і Валентин Рибалка провели заняття для учнів 9 класу середньої загальноосвітньої школи №29 (Дніпро). Урок було присвячено трагедії ромського народу під час Другої світової війни.

03 лютого на базі історичного факультету Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара відбувся фінал ІІ (обласного) етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт слухачів Дніпропетровського відділення Малої академії наук України, секція «Історія».

На відкритті учнів привітали декан історичного факультету ДНУ проф. Сергій Світленко, доцент кафедри історії України ДНУ д-р Світлана Каюк, директор комунального позашкільного навчального закладу «Мала академія наук учнівської молоді» Дніпропетровської обласної ради» Наталя Тягло, директор Інституту "Ткума" і Музею "Пам'ять єврейського народу та Голокост в Україні" д-р Ігор Щупак. Від Інституту "Ткума" членами журі на секціях «Всесвітня історія» та «Історія України» цього разу були д-р Ігор Щупак і науковий співробітник д-р Олена Іщенко.

29–30 січня до Міжнародного дня пам'яті жертв Голокосту в Дніпрі відбувся Всеукраїнський науково-педагогічний семінар, організований Міністерством освіти і науки України, Українським інститутом вивчення Голокосту «Ткума», Музеєм «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні».

Учасниками семінару стали вчителі та викладачі історії з усієї України, науковці, методисти обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, представники робочих груп із удосконалення шкільних навчальних програм з історії.

25 січня у Музеї «Пам'ять єврейського народу та Голокост в Україні» для школярів спеціалізованої школи з поглибленим вивченням івриту, історії єврейського народу, єврейських традицій №144 відбувся освітній захід до Міжнародного дня пам’яті жертв Голокосту. Тематичну екскурсію, присвячену історії Катастрофи, провів керівник науково-музейного відділу д-р Єгор Врадій.

24 січня у середній загальноосвітній школі №128 (м.Дніпро) пройшов урок, присвячений Міжнародному дню пам’яті жертв Голокосту. Заняття для школярів 10 та 11 класів провели керівник освітнього відділу Інституту «Ткума» Ірина Піскарьова та координатор освітніх програм Микола Буланий.

«УРОКИ ВІЙН ТА ГОЛОКОСТУ – УРОКИ ТОЛЕРАНТНОСТІ»

Історія Голокосту («Катастрофи», «Шоа»), який став однією з найбільших трагедій в історії людства, є складовою частиною історії Європи та України. «Катастрофа фундаментально переглянула основи цивілізації, її безпрецедентний характер завжди буде мати всезагальне значення» – сказано у Стокгольмській Декларації 2000р. Міжнародної конференції голів держав та урядів європейських держав– членів Ради Європи. Стокгольмський Форум прийняв рішення рекомендувати вивчення історії Голокосту в країнах Ради Європи, яке підтримала і Україна, яка першою на пострадянському просторі запровадила вивчення історії Голокосту в шкільному курсі історії. З 2011 р. Україна на державному рівні відзначає Міжнародний день пам’яті жертв Голокосту.

Вивчення історії Голокосту дає можливість згадати не лише трагедію війни та страждань народів Європи, міжнаціональної ворожнечі, але й героїзм у спротиві коричневій чумі, приклади взаємодопомоги між народами, духовного подвигу заради рятування життя людей. Історія Голокосту має розглядатись у контексті всесвітньої історії та історії України, тож і в нашому конкурсі темами конкурсних робіт пропонуються і загальні питання методології історії, і питання історії українців і росіян, трагедія Голодомору та нацистський геноцид щодо циган тощо.

Україна зазнала найбільших втрат у ході Другої світової війни. Саме тому ми звертаємось до громадян, громадських організацій та державних органів України, Білорусі, Росії та інших країн з ініціативою залучення до Міжнародного конкурсу творчих робіт школярів, студентів та вчителів «Уроки війн та Голокосту– уроки толерантності». Цей конкурс на основі усвідомлення уроків історії має сприяти поширенню в суспільстві ідей гуманізму та толерантності, неприйняття шовіністичної та ксенофобської ідеології, проповіді насильства та тоталітарної ідеології.

Завантажити положення про конкурс: