Інститут «Ткума» має великий досвід організації та проведення освітньої роботи з учнями, студентами, вчителями шкіл. Спільно з Міністерством освіти і науки України, обласними інститутами післядипломної педагогічної освіти організована система семінарів на курсах підвищення кваліфікації вчителів.

Унікальним є досвід «Ткуми» зі створення підручників. Шкільні підручники з історії, створені співробітниками «Ткуми», перемогли на Всеукраїнських державних конкурсах і видані тиражами в сотні тисяч примірників; по них вчиться кожен четвертий школяр України.

Плідною є співпраця Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума» та регіонального відділення Малої академії наук. На базі Інституту проводяться зимові сесії МАН, стали традиційними літні студії МАН, які проводить Інститут «Ткума» та Музей «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні», в ході яких школярі мають нагоду працювати з фондами Музею, отримувати консультації наукових співробітників Інституту та Музею, зустрічатися з провідними українськими та зарубіжними науковцями.


 

19 вересня відбувся педагогічний семінар, організований Українським інститутом вивчення Голокосту "Ткума" і Музеєм "Пам'ять єврейського народу та Голокост в Україні". Учасниками освітнього заходу стали вчителі історії Індустріального і Центрального районів Дніпра.

12 вересня в Інституті "Ткума" і Музеї «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні» відбувся черговий педагогічний семінар, організований керівником освітніх програм Іриною Піскарьовою. Учасниками семінару стали більше тридцяти вчителів історії міста Кременчук. Д-р Денис Шаталов провів для гостей пізнавальну екскурсію, закцентувавши увагу на освітніх можливостях музею Голокосту.  

07 вересня для учнів 11 класу Фінансово-економічного ліцею було організовано урок з історії Голокосту. Заняття для старшокласників провів директор Інституту "Ткума" і Музею Голокосту д-р Ігор Щупак.

05 вересня на базі Міжнародного гуманітарно-педагогічного інституту "Бейт-Хана" відбувся круглий стіл "Як навчають американських гуманітаріїв" за участі професора Північно-Західного університету Йоханана Петровського-Штерна (Чикаго, США)і директора Інституту "Ткума" та Музею Голокосту д-ра Ігоря Щупака. Проф. Петровський-Штерн розповів про власний шлях в американській гуманітаристиці, від навчання в аспірантурі та захисту докторської дисертації до отримання звання професора у Північно-Західному університеті США, який є одним із найкращих американських вищів. 

Протягом 22–27 серпня в Одеській області проходив молодіжний літній форум, організований Міжнародною єврейською студентською організацією «Гілель». Цього року тема заходів була визначена як «Професійний саморозвиток», тож усі заняття й майстер-класи були присвячені саме питанням професійного зростання та саморозвитку.Традиційно у реалізації навчальної частини програми взяли участь Український інститут вивчення Голокосту «Ткума» і Музей «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні».

«УРОКИ ВІЙН ТА ГОЛОКОСТУ – УРОКИ ТОЛЕРАНТНОСТІ»

Історія Голокосту («Катастрофи», «Шоа»), який став однією з найбільших трагедій в історії людства, є складовою частиною історії Європи та України. «Катастрофа фундаментально переглянула основи цивілізації, її безпрецедентний характер завжди буде мати всезагальне значення» – сказано у Стокгольмській Декларації 2000р. Міжнародної конференції голів держав та урядів європейських держав– членів Ради Європи. Стокгольмський Форум прийняв рішення рекомендувати вивчення історії Голокосту в країнах Ради Європи, яке підтримала і Україна, яка першою на пострадянському просторі запровадила вивчення історії Голокосту в шкільному курсі історії. З 2011 р. Україна на державному рівні відзначає Міжнародний день пам’яті жертв Голокосту.

Вивчення історії Голокосту дає можливість згадати не лише трагедію війни та страждань народів Європи, міжнаціональної ворожнечі, але й героїзм у спротиві коричневій чумі, приклади взаємодопомоги між народами, духовного подвигу заради рятування життя людей. Історія Голокосту має розглядатись у контексті всесвітньої історії та історії України, тож і в нашому конкурсі темами конкурсних робіт пропонуються і загальні питання методології історії, і питання історії українців і росіян, трагедія Голодомору та нацистський геноцид щодо циган тощо.

Україна зазнала найбільших втрат у ході Другої світової війни. Саме тому ми звертаємось до громадян, громадських організацій та державних органів України, Білорусі, Росії та інших країн з ініціативою залучення до Міжнародного конкурсу творчих робіт школярів, студентів та вчителів «Уроки війн та Голокосту– уроки толерантності». Цей конкурс на основі усвідомлення уроків історії має сприяти поширенню в суспільстві ідей гуманізму та толерантності, неприйняття шовіністичної та ксенофобської ідеології, проповіді насильства та тоталітарної ідеології.

Завантажити положення про конкурс: